از استقبال خوب شما بسیارسپاسگزاریم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
15 فروردین 1400

به جرأت می­توان ادعا کرد که مهم­ترین مسئله در راه ­اندازی کسب­ وکارها داشتن تیم کاری متشکل از نیروی انسانی با انگیزه و دارای پشتکار است.هرچقدر در این زمینه سخت­گیرتر باشید و افراد مناسب­تری در تیم خود داشته  باشید شانس موفقیت خود را  افزایش داده اید.در راستای همین بحث، تعداد نیروی انسانی موردنیاز، تخصص­ ها و توانایی­ های مهمی که باید داشته باشند را تعیین کرده و درصدد جذب بهترین نیروها برآیید.

سازمان ها بدون وجود نیروی انسانی نه‌ تنها معنا و مفهومی‌ ندارند، بلکه اداره آنها نیز میسر نخواهد بود. حتی با ورود فناوری های جدید به سازمان ها و تبدیل آنها به انبوهی از تجهیزات و دستگاه ها، همچنان شاهد نقش انسان به عنوان عاملی حیاتی و راهبردی در بقای سازمان هستیم. بنابراین منابع انسانی ارزشمندترین منبع سازمان های امروزی به شمار می‌آیند چرا که به تصمیمات سازمانی شکل داده، و باعث حل شدن مسایل و مشکلات سازمان و عینیت بخشیدن به بهره‌وری می شوند.

سرمایه گذاران به دنبال این هستند که بدانند چه کسی قرار است این کسب و کار را به اجرا درآورد؟ شما باید به این سوال ها پاسخ دهید که چه نقش ها و مسئولیت هایی در کسب و کار برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده و چه افرادی قرار است که این نقش ها و مسئولیت ها را به ثمر برسانند.

از طرفی مشخص کردن ساختار سازمانی، مبنایی برای پیش بینی هزینه های پرسنلی در برنامه مالی است و این امر اهمیت ساختار سازمانی را دوچندان می کند. توجه داشته باشید که ساختار سازمانی شرکت است که بر تعداد و نوع پرسنل مورد نیاز تأثیر می گذارد.

هنگامی که کسب و کارتان به طور کامل فعالیت خود را آغاز کرد، قانون شما را موظف می کند تا به هرکدام از کارکنانتان یک شرح وظایف شغلی داده و یک قرارداد استخدام که شرایط و مقررات موقعیت شغلی ارائه شده را در خود جای می دهد با آن ها منعقد نمایید. با این کار و در صورت بروز اختلاف، هر دوطرف سند مکتوبی برای ارجاع خواهند داشت.

بعد از تعیین کارکنان و شرح وظایف آن ها در موقعیت بهتری برای ارزیابی قرار خواهید گرفت که آیا تعداد و سطح کارکنان رضایت بخش است یا خیر و راه های رفع کمبود ها در این زمینه کدامند؟ تعداد کارکنانتان باید به اندازه ای باشد که بتوانید تعطیلات هفتگی، بیماری ها و سایر تعطیلات رسمی را بدون ایجاد تأثیر منفی بر عملکرد روان کسب و کارتان، پوشش دهید. ممکن است تصمیم بگیرید که  کارکنان بیشتری استخدام کنید و یا شرح وظایف کاری کارکنان کنونی تان را برای جبران هرگونه عقب افتادگی تغییر دهید و یا حتی ممکن است به فکر استفاده از یک سری برنامه های آموزشی برای توسعه آن دسته از مهارت ها و تجربیات کارکنانتان بیفتید که برای کسب و کارتان ضروری هستند.