از استقبال خوب شما بسیار سپاسگزاریم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
31 شهریور 1400

شروع یک کسب و کار جدید و یا خرید یک کسب و کار موجود گام بزرگی است که نباید ساده شمرده شود. بااین حال، با دوراندیشی صحیح و برنامه ریزی دقیق، تبدیل شدن از یک کارمند ساده به یک کارفرمای بزرگ می تواند فرایند ساده ای باشد؛ اما قبل از اینکه جسارت به خرج دهید و به رئیستان بگویید، مطمئن شوید که از توانایی های لازم برای راه اندازی کسب و کار خودتان برخوردارید و اینکه کسب و کاری را انتخاب کرده اید که با توانایی های شما سازگار است.

شما باید کسب و کاری را انتخاب کنید که از نظر خودتان کاری محرک و هیجان آور باشد. درغیر اینصورت، بعد از مدت کوتاهی دچار کسالت شده و اشتیاق خود را از دست می دهید. اگر ایده کسب و کار شما از نظر دوستانتان جالب نباشد مهم نیست (البته مشورت با افراد مطمئن را فراموش نکنید)؛ مسأله اصلی این است که شما کاری را انتخاب کنید که رضایت خودتان را به دنبال دارد. گذشته از همه اینکه، این شما هستید که زمان، انرژی و پول خود را در این کسب و کار سرمایه گذاری خواهید کرد.

اراده:

تصور داشتن کسب و کار شخصی، برای بسیاری از افراد تنها درحد همان یک رویا باقی می ماند. بااین حال، برای آن دسته از افرادی که از اراده و عزم لازم برای تبدیل رویاهایشان به واقعیت برخوردارند، امکان هرچیزی وجود دارد.

تعهد:

اگر بخواهید حتی به کوچک ترین موفقیت در کسب و کار جدیدتان دست یابید، باید نسبت به آن کاملا متعهد باشید. این موضوع ممکن است باعث اعمال فشارهایی بر روی شما و خانواده تان شود و از این رو باید از خودگذشتگی هایی در این راه نشان دهید. احتمالا مجبور خواهید بود که در مراحل اولیه تثبیت این کسب و کار جدید به درآمد اندکی بسنده کنید. تعطیلات سالیانه و ماهیانه به تعویق خواهد افتاد و شاید حتی مجبور شوید که آخرهفته ها و بعدازظهرها نیز کار کنید.

مسئولیت پذیری:

سختی هایی را که درهنگام شروع کسب و کارتان برایتان پیش می آید را با درنظرگرفتن سایر مزایا به دست فراموشی بسپارید.  یادتان باشد که این شما هستید که باید در هنگام بروز مشکلات اوضاع را سروسامان دهید، این شما هستید که باید به تصمیماتتان پایبند بمانید و شما کسی هستید که کارکنان برای دریافت مشاوره و حمایت به او مراجعه خواهند کرد. اگر شما اشتیاق و اراده پذیرش این چالش ها را دارید، بنابراین از این آمادگی برخوردارید که چالش راه اندازی کسب و کار خودتان را دارید.

بعد ازاینکه فهمیدید که از توانایی ها و قابلیت های لازم برای راه اندازی کسب و کار خودتان برخوردارید، باید تصمیم بگیرید که چه ایده کسب و کاری برای شما مناسب است. راه های زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد که عبارتند از:

  • کشف یک شکاف بازار جدید و ایجاد محصول یا خدمتی برای پرکردن آن
  • ایجاد محصول یا خدمتی که کیفیت برتری نسبت به محصولات و خدمات رقیب دارد و سپس رقابت کردن با آن ها
  • خریداری یک کسب و کار موجود که احتمالا پتانسیل آن شناسایی نشده است
  • خریداری یک فرصت فرانشیز و استفاده از فرمول کسب و کاری که موفقیت آن اثبات شده است
  • استفاده از اینترنت برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین

هرروشی را که برای راه اندازی کسب و کارتان انتخاب می کنید، نیازمند صرف زمان، سرمایه و انرژی از سوی شماستتا بتوانید کسب و کار خودتان را راه اندازی نموده و از موفقیت آن مطمئن شوید.

بعد از انتخاب یک روش، حالا باید شروع به جمع آوری اطلاعات و تدوین یک طرح مناسب کسب و کار کنید.

اگر فرد مناسبی را برای نوشتن طرحتان سراغ ندارید و یا خودتان تمایل به نوشتن و بررسی طرح کسب و کارتان دارید، با کمترین دانش و اطلاعات درمورد طرح نویسی ، میتوانید با انار یک طرح جامع و کامل بنویسید.