از استقبال خوب شما بسيار سپاسگزاريم

بسته بندی محصول علاوه بر نقش حفاظتی آن در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی بیرونی مثل صدمات، نور خورشید یا حتی حشرات موذی، نقش مهمی در بازاریابی و جذب مشتریان داشته و بهنوعی اولین خط دفاع از محصول بوده و خود، فروشنده محصول است. بسته بندی، مسئولیت حمل و انتقال برند را بر عهده دارد. یک بسته بندی خوب به مشتریان کمک میکند راحت تر محصول را انتخاب، حمل ونقل و حتی در قفسه های خود نگهداری کنند.
بسته بندی با ذکر دستورالعملهای مصرف و ارائه اطلاعات درباره محصول، به مشتری کمک میکند تا به آسانی از آن استفاده کند. همچنین با کمک بستهبندی درست، تشخیص یک محصول از سایر محصولات راحت تر شده و برند تجاری محصول در ذهن مشتریان ماندگار میشود. بهطور مثال بیسکوییت مادر با بستهبندی خاص خود همواره در ذهن ها ماندگار شده است.
بنابراین اگر محصول دارای نام و نشان تجاری مخصوص است، حتماً باید در بستهبندی نشان داده شود، چون اگر محصول در مراحل ابتدایی ورود به بازار باشد، در اعتمادسازی برای مشتریان و آشنا کردن آنان با برند اثر میگذارد و اگر محصول شناخته شده باشد مشتری به اعتماد پیشینه ی خوب، محصول را خریداری میکند.
طراحی خلاقانه و زیبای بسته بندی ازجمله نکات مهمی است که باید در نظر گرفته شده و برای آن زمان و هزینه صرف کرد زیرا کالایی که در فروشگاه است فقط برای چند ثانیه مورد نگاه و توجه مشتری قرار میگیرد و در آن ثانیهها، باید اثرگذاری خود را نشان دهد. چه چیز محصول شما را از سایر محصولات متمایز میکند؟ این همان نکته ای است که باید در بسته بندی ذکر شود. اگر محصول شما برای مثال شکلاتی با قند کمتر از محصول رقباست یا اگر محصول نوشیدنی حاوی کلسیم بالاتر است باید در بسته بندی نشان داده شود. در مجموع باید بستهبندی بهنوعی طراحی شود که ابتدا توجه مشتری را جلب کند، در او ایجاد علاقه کند (هم برای بررسی محصول و هم برای خرید) و پیام های کلی و مهم را به او منتقل کند.
- انتقال وجه برند
- ایجاد آگاهی
- تشویق به آزمون
- محافظت از محصول
- انتقال پیشنهادهای ترویجی
- جلب توجه