از استقبال خوب شما بسيار سپاسگزاريم

اندازه کسبوکار را به شیوههای متفاوتی میتوان سنجید. موارد زیر تنها بعضی از معیارهای سنجش ابعاد کسبوکار هستند:
- بر اساس تعداد کارکنان
- بر اساس گردش مالی سالانه یا میزان درآمد سالانه
- بر اساس تعداد مشتریان
- بر اساس سرمایهگذاری اولیه
- بر اساس سن کسبوکار
وقتی صحبت از موفقیت یک کسبوکار میشود، خیلیها موفقیت کسبوکار را به بزرگ شدن آن مرتبط میدانند اما باید برای دوران کوچک بودن کسبوکار نیز استراتژی و برنامه خاصی داشته باشیم. باید به یاد داشته باشید که برای داشتن یک کسبوکار بزرگ، گذر موفق از کسبوکار کوچک ضروری است.
برای موفقیت باید از جنبههای مختلف شکست باخبر باشیم و بدانیم که الزاماً همه کسبوکارها از یک جنبه شکست نمیخورند.
کسبوکاری ممکن است به علت نداشتن نقدینگی کافی شکست بخورد. کسبوکار دیگری به علت استراتژی نادرست
یک کسبوکار به خاطر پیشبینی نادرست از تغییرات محیط نابود میشود و کسبوکار دیگر، به خاطر مدیریت نادرست منابع انسانی
به همین دلیل است که شناخت جنبههای مختلف شکست اهمیت فراوانی دارد.
- مهارت برنامهریزی
- مهارت ریسک کردن
- مهارت متقاعدسازی
- مهارت مدیریت استرس
- مهارت مدیریت زمان
- مهارت مدیریت مالی
- مهارت فروش
مزیتهای کسبوکار کوچک:
- آزادی زمانی و مکانی
- رئیس خود بودن
- انعطافپذیری
معایب کسبوکارهای کوچک:
- انجام تمام مراحل کار بهتنهایی
- طولانی بودن پروسه اثربخشی در بازار
چند نمونه کسبوکار موفق در ایران:
- بستهبندی ادویه
- ساخت بدلیجات
- مترجمی
- ساخت و توسعه اپلیکیشن
- تهیه غذا
- مشاوره
- آموزش مجازی
- ساخت پادکست
- نوشتن کتاب الکترونیکی
- مدیریت شبکههای اجتماعی
- تولید محتوا