از استقبال خوب شما بسیار سپاسگزاریم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
27 تیر 1400

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. تبلیغات را به معنی معرفی و آگهی محصولات و خدمات در رسانه ها به منظور ترغیب و تشویق مشتریان به خرید می دانند.  تبلیغات یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت ها در دنیای امروز محسوب می شود و نوع کسب و کار، نوع محصولات و خدمات و حتی نحوه خرید و بعضا استفاده را به مشتری نشان می دهد. با سرمایه گذاری روی تبلیغات می توان مسیر موفقیت شرکت را هموار کرد و در عین حال مشتری زیادی جذب نمود.

 هدف اصلی تبلیغات ترغیب مردم به خرید یک محصول یا یک خدمت است، نه فقط تشویق آن‌ها به تماشا، تحسین یا اعتقاد پیدا کردن به محصول یا خدمت بنابراین تبلیغ باید طوری باشد که خواننده نتواند به راحتی از آن بگذرد. در دنیای امروز که مشتریان تحت بمباران تبلیغات هستند اکثر تلاش‌ها برای برقراری ارتباط بی‌نتیجه می‌ماند، بنابراین قدرت تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگر باشد تا دیده شوید.

4 مورد از اهداف تبلیغات:

آگاهی:

شرکت هایی که در مرحله معرفی خود قرار دارند به طور کلی برای این هدف کار می کنند.این هدف شامل متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول جدید معرفی شده در بازار است. در اینجا، تبلیغ کنندگان از آگهی های جذاب استفاده می کنند تا مشتریان محصولات را ببیند و آن را امتحان کنند.

تداوم:

این هدف در مورد نگه داشتن مشتریان موجود برای محصول است. تبلیغ کنندگان در اینجا به طور کلی با آوردن ویژگی جدید در محصول سعی می کنند تا مشتریان موجود به خرید محصولات خود ادامه دهند.

برندینگ:

این هدف اساسا برای آن دسته از شرکت هایی است که می خواهند مشتریان رقبا را جذب کنند. در اینجا، تبلیغ کنندگان سعی میکنند مشتریان را متقاعد کنند که محصولاتی را خرید کنند که نام تجاری شرکت بر روی آن هاست.

جذب دوباره مشتریان از دست رفته:

این هدف برای کسب و کارهایی است که تصمیم دارند مشتریان قبلی خود را که اکنون مشتری رقبا شده اند را بدست آورند.تبلیغ کنندگان از روش های مختلف مانند تخفیف، تبلیغ جدید بر روی بسته بندی و… برای جذب این مشتریان استفاده می کنند.
اساسا، تبلیغات یک راه بسیار هنری برای برقراری ارتباط با مشتریان است. ویژگی های اصلی که آگهی ها برای دستیابی به اهداف خود باید داشته باشند عبارتند از مهارت های ارتباطی عالی و قدرت جذب بسیار خوب.

اهمیت تبلیغات در چیست؟

۱-تبلیغات به معرفی کسب و کار جدید، خدمات یا محصولات نو کمک می کند.

وقتی کسب و کاری تازه کار خود را شروع کرده یا خدمات و محصولات جدیدی را راه اندازی نموده است، سریع ترین و کارآمد ترین راه برای معرفی آن به جامعه و مردم از طریق تبلیغات است. تبلیغات خوب و با کیفیت عالی می تواند کسب و کار یک شرکت را در بازه زمانی کوتاهی به مردم معرفی کند و به همین دلیل یکی از عوامل اصلی در بقای یک کسب و کار جدید به شمار می رود.

۲- تبلیغات باعث موفقیت در کسب و کار می شود.

یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت سریع و چشمگیر کسب و کارها را می توان تبلیغات دانست چرا که بسیاری از شرکت ها از طریق همین تبلیغات توانسته اند در طول سال ها پله های ترقی را طی کنند. هر دو نوع تبلیغات کمی و کیفی می توانند کمک شایانی به کسب و کارهای جدید و قدیمی داشته باشند.

۳-تبلیغات باعث آگاه سازی جامعه نسبت به کسب و کار یا محصول می شود.

تبلیغات یکی از راه های اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است. از آنجا که تبلیغات در یک بازه زمانی خاص پخش می شود می تواند به طور مستمر مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولاتش مطلع کند.

۴-تبیلغات، تمایز محصولات را به مشتری نشان می دهد.

شرکت ها و کسب و کارها با استفاده از تبلیغات سعی می کنند تفاوت های بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات لزوماً برای مقایسه کالاها تهیه نمی شود اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت می کند.

۵-تبلیغات به شرکت ها کمک می کنند خود، خدمات یا محصولات شان را به مشتری معرفی کنند.

هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از پیشنهادات و خدمات یک شرکت می شود. علاوه بر این با کمک تبلیغات می توان میزان فروش را نیز افزایش داد.

۶-تبلیغات باعث جذب مشتری می شود.

هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، تمایل بیشتری برای حمایت از آن دارند. مطمئنا یک تبلیغ خوب به حدی تاثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می کند و در عین حال باعث می شود مشتری به استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتری قطعاً از امتیازات برجسته تبلیغات به حساب می آید که شرکت های زیادی به دنبال آن هستند.

نقش تبلیغات در افزایش فروش کالا

تبلیغات چه نقشی در افزایش فروش محصولات دارد؟ چه‌طور فروش محصولات تولیدی خود را افزایش دهیم؟

برای این‌که فروش کالایی اتفاق بی‌افتد باید حتما مشتری برای خرید وجود داشته باشد. شما برای خرید کالایی آدرس مکان را دارید که در آن جا کالای مورد نظر شما به فروش می‌رسد. فروشگاه و مکان فروش کالاها حدودا مشخص است و هر فردی برای خرید کالای مورد نظر خود به محل یا به فروشگاه مراجعه می‌کند.

در اهمیت تبلیغات در کسب و کار ما باید کاری کنیم که محصول ما دیده و شناخته شود. یعنی در جاهایی قرار بگیریم که اشخاص برای خرید آن محصول در آن جا بیشتر حضور پیدا می‌کنند. در این صورت قطعا محصول شناخته شده و جذب مشتری خواهد شد. تصور کنید رفتار مشتری یا خریدار، مکان خرید و فروش تغییر پیدا کرده است بنابراین بایستی تبلیغات نیز تغییر کنند.

مشتری موجب تغییر تبلیغات می‌شود و باید فروشنده و هم تولید‌کننده تبلیغات خود را تغییر دهند تا به نتیجه مورد نظر و دلخواه خود برسند و تبلیغات آن‌ها در دسترسی مشتری قرار گیرد. باید برای تبلیغات و فروش از شیوه‌های نوین و معتبر برای شناسایی محصول و برند به مشتری و خریدار ارائه نمایید.

نقش تبلیغات در بازاریابی

تبلیغات در بازاریابی نقش مهمی را ایفا می‌کنند به طوری که می‌توان گفت قلب بازاریابی، تبلیغات است. اغلب بازاریابی از طریق افرادی که دارای روابط عمومی بالا و دارای فن بیان قوی هستند صورت می‌گیرد. این افراد با مراجعه به بخش‌های مختلفی از جمله فروشگاه‌ها، کارخانه‌های صنعتی، سازمان‌های مختلف برای کسب‌وکار خود تبلیغات می‌کنند.

بازاریابی نیز مانند دیگر مشاغل نیاز به تجربه و مهارت در این زمینه را دارد. افرادی که بازاریابی انجام می‌دهند باید با شیوه‌های مختلف تبلیغات آشنایی کافی داشته باشند. هدف اصلی بازاریابی قانع کردن مشتریان برای خرید از کمپانی‌ها است.

با این حال افراد بازاریاب باید از تمام روش‌های تبلیغات استفاده نمایند و بدانند در هر مکانی باید از چه روشی برای تبلیغات استفاده کنند تا مشتریان قانع به خرید شوند. تبلیغات موثر زمانی رخ می‌دهد که شما بتوانید محصولات خود را به مشتریان ارائه کنید.