از استقبال خوب شما بسیار سپاسگزاریم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
20 دی 99

یکی از مهم‌ترین خصوصیات شرکت­ها و سازمان­های پیشرفته امروزی، تغییر و تحول می­باشد.

اگر نتوانیم با تغییر و تحولات پیچیده و سریعی که در سازمان­ها رخ می­دهد همگام شویم، قربانی تغییرات خواهیم شد. برای رسیدن به اهداف سازمانی و منطبق شدن با محیط متغیر، اجرای برنامه­ های آموزشی مستمر می­تواند در بهره ­وری سازمان و شرکت­ ها نقش مؤثری داشته باشد. 

در تدوین طرح کسب‌وکار باید یک بخش را برای برگزاری دوره‌های آموزشی در نظر بگیرید که در آن نام دوره‌ی آموزشی، افرادی که مخاطب هدف دوره هستند و طول دوره‌های برگزارشده را مشخص نمایید.

از آن­جاکه تکنولوژی و دانش با سرعت رشد می­کنند، بنابراین کارکنان متخصص نیز در زمان کوتاهی پس از استخدام نیازمند دریافت و آموزش مهارت و دانش به‌روز می­باشند، چراکه نیروی انسانی مهم ­ترین و راهبردی‌ترین منبع یک سازمان به‌حساب می­آید. سازمان موفق مجموعه ­ای­ است متشکل از انسان ­هایی با فکر و اندیشه و اهداف مشترک که با کار گروهی در نظام انعطاف ­پذیر سازمان، تجارب و دانش خود را با نیت پیشرفت روزافزون سازمان در اختیار قرار می­دهند.

رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می­شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به‌طور مؤثر فعالیت‌هایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند؛ بنابراین آموزش و بهسازی، کوشش مداوم و برنامه‌ریزی‌شده به‌وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است.

چند مطلب آموزشی پیشنهادی از انار

موش سرآشپز چه می گوید؟
منابع ایده یابی